Намалете калориите за да се предпазите от много болести

07.07.2018 г.

 
Нискокалоричната диета забавя метаболизма и това води до удължаване на живота.
Едно скорошно проучване показва, че намаленият прием на калории с 15% в рамките на 2 години забавя стареенето и предпазва от болестите на стареенето, като Алцхаймер и Паркинсон.
Всеки път, когато тялото ни използва калориите за да ги превърне в енергия, то също отделя свободни кислородни радикали, като вторични продукти на метаболизма. Това предизвиква оксидативен стрес за организма.
С времето оксидативният стрес уврежда нашите клетки и органи, а това води до скъсяване на живота и преждевременно стареене. Може да стане причинител на рак, диабет идруги болести.

Първите симптоми на оксидативния стрес се изразяват във временно неразположение, на което обикновено не обръщаме внимание. Сред знаците за намален имунитет и натрупване на свободни радикали са главоболие, проблеми с храносмилането, гадене и умора.
Има много витамини, ензими и минерали, които могат да противодействат на свободните радикали. Те могат да се приемат както чрез храната, така и под формата на
добавки . Приемът им е от голямо значение за добрата антиоксидантна защита на нашия организъм.
Най-добрите ни съюзници в борбата със свободните радикали са: витамин A, най-вече бета-каротин, редица флавоноиди, витамин C, витамин E и селен.
Някои билки,плодове и зеленчуци също са от съществена помощ при защитата на клетките от оксидативен стрес: мащерката, зеленият чай, репеят, чесънът, гинко билоба, червената боровинка гроздовото семе.
 
Ограничаването на пържените храни, газираните напитки, пакетираните и полуготови храни и напитки, фаст фууд храните, както и всички онези, пълни с консерванти и оцветители, също би било единствено от полза за тялото ни.
 

Нискокалоричната диета намалява скоростта на метаболизма с около10%.
Забавения метаболизъм води до намляване на оксидативния стрес, което от своя страна води до по-малко увредени  клетки и органи в тялото.
Здравословните хранителни навици са важни също така и за умственото здраве. Консумацията на обработени храни увеличава риска от изпадане в депресия, състояние, което може да се увладее с правилно хранене. Здравословната храна може да се превърне в един много мощен антидепресант, без опасност от странични ефекти, каквото имат лекарствата против депресия.
Проведен е експеримент с пациенти с депресия, като са поставени на диета ,сътояща се от плодове,зеленчуци,пълнозърнести храни, зехтин също както и бобови култури, риба,пиле, яйца,червено месо, но изключваща пържени, храни с подобрители и консерванти, захарни напитки, сладкиши, рафинирани пълнозърнести закуски. След три-месечно здравословно хранене депресията им намалява значително, а при 32% от пациентите изчезва напълно.
Правилното хранене може да повлияе на психическото състояние по няколко начина: Здравословната храна съдържа микронутриенти, които помагат на мозъка ни да се бори по-лесно с ежедневния стрес. Тя засилва имунната ни система, която трябва да се справя с различните болести.
Нездравословното хранене може да доведе до хронични възпаления, които са рискови фактори за появата на диабет, болестта на Алцхаймер, депресии.
И не на последно място – здравословното хранене е може би доста по-изгодно за портфейла ти.
 

всички новини