15 храни, които веднага да изхвърлиш от менюто си - Част 2

05.05.2019 г.


След преливащите от изобилие и калории празнични трапези, ще ви предложим втората част от нашата статия за храните, които е добре да изхвърлите моментално от ежедневното си меню.
В първата част от статията споделихме с вас 7 храни, които е добре моментално да извадите от вашето ежедневно хранене, ако искате тялото ви да бъде в добра, здравословна и физическа форма.
В днешното продължение ще изброим още 8 храни, които на пръв поглед изглеждат безобидни, но най-добре се замислете сериознo, преди да ги погълнете:

1. Пуканки за микровълнова
Причината, поради която, пуканките са сложени в списъка е, че изобилстват от „лоши“ мазнини, сол и калории.
Без тях филмът в къщи може би няма да бъде същият, но... има и здравословни алтернативи на хрупкави удоволствия за пред телевизора.
Най-добре въобще спрете да ги консумирате.
Но ножете да ги замените с домашно приготвени, директно от царевица, без да добавяте подобрители, мазнини и сол в изобилие
 
2. Зърнени закуски със захар
Добре е да четете много внимателно състава върху опаковките им - много марки съдържат прекомерни количества захар - до 8 грама на порция! Вие със сигурност не търсите това. А и съвсем не е най-доброто за децата ви! Определено има достатъчно голямо разнообразие от здравословни зърнени закуски, просто поглеждайте етикета преди да си купите.
 
3. Готови миксове за сладкиши
 Да, наистина с тях можеш да приготвиш много бързо и лесно някоя вкусотия. Но те също съдържат и много подобрители, добавки, рафинирани продукти (бяло брашно например, и огромно количество захар ).
Не най-добрата закуска сутрин или след обед по някое време, бихме казали.  Макар и по-трудо- и времеемко, по-добре забъркайте заветното сладкишче в къщи.
 
4. Изкуствените подсладители
Можем да ги открием във все повече продукти. Не пропускайте да прочетете внимателно съдържанието на етикета. Просто ги заменете с естесвени подсладители, като мед, например – една чудесна алтернатива.
 
5. Белият хляб
Предполагам, не сте изненадани да го видите в списъка. Причината за това е, че той няма почти никаква хранителна стойност, и освен това съдържа рафинирани съставки, захар. Някои видове са с високо съдържание на сол. Добър вариант са пълнозърнестият хляб. Опитайте и няма да съжалявате.
 
 
6. Газираните напитки
Ако ги консумурате веднъж при пълнолуние, няма да дойде краят на света с това, разбира се. Но ако не може да преживеете и ден без такава напитка, това вече е проблем. Досещате се за причината – захарта  в тях.
Почти всички газирани напитки съдържат огромно количество захар, затова са така вкусни. Изчислено е, че едно кенче кола съдържа около 20 супени лъжици захар. Захарта определено прави всичко по-вкусно, но и доста по-опасно. Прекалената консумация на захар води до доста неприятни заболявания като диабет, проблеми със сърцето. Захарта взаимодейства с бактериите в плаката и произвежда вредни киселини, които могат да причинят разваляне на зъбите.
Диетичната кола – също не е по-безопасна. Макар да не съдържа захар, много проучвания сочат, че съдържа заместители на захарта, които са дори по-опасни за хората. Още по-лошата новина е, че се говори, че в повечето газирани напитки добавят и съставки, които ни карат да се пристрастяваме леко към тях и да искаме още и още. Да не можем да изпием само една. Дори като оставим това настрана има много съставки, за които не е доказано, че не ни вредят макар и малко, като всякакви ароматизатори и оцветители.
Газираните напитки също така могат да утежнят синдрома на раздразнените черва.
Причиняват подуване. Когато изпием газирана напитка, газът пълни стомаха с въздух, който предизвиква оригвания. А ако страдате от подуване, допълнителният газ ще влоши положението.
Така че в заключение можем да ви кажем, че газираните напитки не са най-страшното нещо на земята, но ще е много по-добре ако не ги употребявате.

7. Растителните масла
Всъщност представляват преработена растителна мазнина. Доста нездравословно!
Те не могат да бъдат извлечени само, чрез смачкване на растението или чрез естествено разделяне. Те се извличат химически, дезодорират се и се обработват. Това са някои от най-химически променените храни в менюто на хората, но те все още се рекламират като здравословни.
 
Кокосовото масло и  студенопресованите олиа (зехтин), кравето масло, са доста по-добра алтернатива.
Рибите са естествено богати на Омега-3 мастни киселини и могат да помогнат за подобряване на Omega-3/Omega-6 баланса в организма.
Авокадо и Масло от авокадо - добър източник на мононенаситени мазнини и чудесно за салати. Маслото от авокадо има вкус на мляко и може да бъде използвано в салатени дресинги.

8.  Маргарин
Намазан върху филийка хляб - толкова бърза и вкусна
закуска, нали? Но за нещастие на любителите му, проучванията показват, че дава негативни ефекти върху сърдечносъдовото състояние, покачвайки нивата на лошия холестерол.
Маргаринът се произвежда от растителни мазнини, които сами по себе си, в естествения си вид не са опасни за здравето. Дори са полезни. При производството на маргарин обаче растителните мазнини се подлагат на т.нар. хидрогениране. Именно този процес е отговорен за по-голяма част от потенциалните вреди за здравето, които редовната консумация на маргарин носи.
След хидрогениране на растителните масла се получават т.нар. хидрогенирани мазнини, известни и като трансмазнини. Хидрогенирането на растителните мазнини води до сериозни молекулни промени в структурата им, с което се осигурява приятната на вид консистенция на маргарина, но, уви, се появяват и вредните му за здравето свойства.
Според някои специалисти химичната структура на мазнините, която те придобиват след хидрогениране, ги доближава повече до пластмасата, отколкото до годни за консумация хранителни продукти.
Ето, изброихме 15 храни, които е добре да премахнете от менюто си. Може би е трудно да се лишите от всичко наведнъж, няма проблем. Просто имайте пред вид негативните ефекти върху вашето тяло и здраве.
Но знайте, че ако все пак успеете да ги премахнете всичките, тялото ви ще ви се отблагодари за това. И има толкова много здравословни алтернативи.

                                                                                                                                                   По материали от Лазар Ангелов

всички новини