4 храни, които да НЕ консумираш за закуска

13.04.2019 г.

 
Дълго време закуската се е смятала за най-важното хранене за деня, и то съсвсем основателно. Тялото ни се нуждае от енергия рано сутрин, за да може да издържи на натовaрването през целия ден. Закуската ни осигурява необходимите хранителни вещества, за да не чувстваме умора и изтощение, които биха повлияли на издръжливостта и тонуса ни.
Ако се занимаваш с фитнес, в никакъв случай не подценявай закуската, защото тя е ключът към успешния ден!
Дори и да не си фитнес маниак, а просто искаш да живееш здравословно, по-добре изключи тези храни от сутрешното си хранене:

1. Чай и кафе – Уау! Може би не очаквахте точно това! Как би могъл човек да оцелее без кафе сутрин?!
Пиенето на кафе на гладен стомах не е добре за тялото в дългосрочен план. Както всички знаем, човек може да се пристрасти към кофеина, а това влияе неблагоприятно върху нивата на холестерол.
Холестеролът се произвежда от организма предимно сутрин и въпреки, че е известен основно като „хормон на стреса“, той също така ни помага да се събудим сутрин. Ако консумираме редовно кафе или чай ( бял, зелен, жълт, червен (улонг), черен в частност. Билковите и плодовите чайове не съдържат кофеин), заместваме холестерола с кофеин. Звучи като обратен ефект, нали?
Ако наистина е толкова наложително за теб кафето, то най-добре го приемай след хранене, и то в минимални количества.


 
2. Плодови сокове с високо съдържание на захар.
Всеобщо схващане е, че плодовите сокове са полезни за нас с изобилието си от витамини. Звучи напълно логично.
Какво тогава не е ок? Трябва да бъдем много внимателни, обаче, не само към любимите газирани напитки в супермаркета, но и към плодовите сокове, които се предлагат там, заради високото им съдържание на рафинирана захар или, което е може би още по-лошо – аспартам и други изкуствени подсладители. Употребата им моментално покачва нивата ни на кръвна захар. Ако не можеш без сок рано сутрин, то най-добре е да си направиш прясно изцеден от свежи плодове, а защо да не добавиш и малко зеленчуци като краставица, спанак, джинджифил.
Сокът от папая е идеален за закуска. Изобилства от фибри, благоприятни за храносмилането, вит. С и Е за засилване на имунитета. Ако пък страдаш от възпаления в долната част на хранопровода, то тогава е добре да избягваш цитрусите.


 
3. Сладкишите – колкото и да са вкусни, всички те са направени от обработени и рафинирани продукти. Консумирането им води до увеличаване киселинността в тялото ни. А това би била идеална среда за изхранване на ракови клетки. Освен това сладкишите увеличават нивата на захар в кръвта, което в последствие би довело до високо кръвно налягане, сърдечносъдови проблеми или диабет тип 2.
Така, че по-добре - далече от кроасанчетата и бисквитките!
Вместо тях, можете да започнете деня с някаква пълнозърнеста храна, като овесена каша.
С овесената каша си набавяте здравословни фибри в изобилие, които ще помогнат за правилното храносмилане и изхождане.
Пълнозърнестите храни, освен това, помагат за по-пълноценното усвояване на витамини и минерали от организма. Ако добавите малко ядки към кашата си, тя ще стане не само по-вкусна, но и още по-полезна!


 
4. Доматите - да, доматите! Страхотни са на сандвич и като цяло са доста полезни, Не забравяй, обаче, че са силно киселинни и не се препоръчват сутрин на гладно, особено при хора с показания за язва. Те могат да раздразнят стомаха и дори да предизвикат гастрит, подуване, киселинен рефлукс, диария, проблеми с храносмилането и запек. Сготвени, те са значително по-ниско киселинни. Или, най-добре, напълно да ги извадим от сутрешното си меню.


                                                                                                                                           По материали от Лазар Ангелов

всички новини