5 лесни начина за пролетно почистване на тялото

27.03.2019 г.

Най-после дългоочакваната пролет настъпи. Дърветата се събуждат с пълния си уханен разкош, слънцето все по-силно ни залива с животодаващата си светлина и топлина. А ние сваляме един по един катовете дехи, с които сме задържали топлината през зимата, за да поемем  с всяко милиметърче от тялото си свежестта и топлината на новия сезон.
Животът се възражда във всичките си форми, и моментът е идеален за нови начинания и предизвикателства.
Обикновено свързваме пролетното почистване с дома, но това е и идеалният момент да освежим тялото и съзнанието си.
За едно ново начало обаче, първо трябва да се освободим от старите товари...
 
С две думи - време е за прочистване на тялото. A зедно драво и силно тяло неизменно води до светли и ясни мисли.
Време е да заменим силно питателните храни, давали ни енергия през студените зимни дни с такива, които деликатно да изкарат от нас всички излишни и вредни остатъци от малките зимни пиршества.

 
Ето няколко лесни стъпки към това:

1. Започнете детокс с прясно изцедени домашни сокове и смутита. Те са богати на ензимите, които ни помагат да се освободим по-бързо от токсините.
Особено силно пречистващо действие имат зеленчуковите сокове и смутита от зеленолистни растения като магданоз, спанак, рукула, цикория, глухарче, различните видове салати и зеле, цвекло.
Предимството да ги приготвите в къщи е, че сте сигурни в качеството на използваните продукти.

2. Прочистете „системата“ си с големи количества вода и билков чай. Със затоляне на времето ще имаме нужда от повече течности. И с началото на пролетта е по-добре да изберете чистата вода пред не толкова здравословните, сладки и газирани напитки.
Добавяйки сок от лимон към водата, която пиете, ще стимулирате работата на черния дроб.
Различните билки действат пречистващо на различни органи на тялото. Подберете според индивидуалните си нужди мента, копър, коприва, джинджифил, глухарче, лайка, джоджен, от които да запарите превъзходен чай.

3. Наблегнете на пресни и натурални плодове и зеленчуци от най-близкия пазар и опитайте този път плод или зеленчук, който до сега не е бил част от менюто ви. Какво ще кажете за киселец, див чесън, пареща коприва, тученица. Или  пък си забъркайте свежа салата от спанак, ягоди, бадеми,... за свеж старт на деня. Като постепенно тя стане неотменна част от ежедневното меню и бързата пица от кварталното заведение и отстъпи напълно мястото си.
Добавете и смляно ленено семе към храната, за да подпомогнете на червата да извърлят по-леко токсините.


4. Овладейте стресът – започнете с дихателни упражнения. Колкото и невероятно да звучи, това води до понижаване на нивата на стрес и регулиране сърдечно-съдова функция. Поемете с пълни гърди свежият пролетен въздух и нека това е първата стъпка към началото на една нова дихателна практика. Поемете бавно и дълбоко въздух, чак до корема, и го задръжте, за да доставите до всеки орган на тялотото по-голямо количество от така нужния му кислород. Тъй като дишането е несъзнателен процес, повечето от нас не му отдават дължимото внимание. Също както и не сме се научили да използваме пълния му потенциал за успокояне съзнанието си.

5. Спрете с преяждането – заменете задръстващото зимно меню с ново - пролетно.
Овладейте досадното подуване, причинено от прекомерно хапване, ядене на крак или в стресираща обстановка, пред телевизора или на бюрото. Хранете се в спокойна атмосфера, обръщайки внимание и наслаждавайки се на храната, която слагате в устата си. Сдъвквайте добре всяка хапка.
Храни, които улесняват дейността на стомаха са: краставица, аспержи, джинджифил, копър, джоджен, папая.
Бъдете внимателни, обаче, със зеленчуците от семейство Кръстоцветни, каквито са броколи, карфиол, брюкселско зеле, репички. Те съдържат захари, които могат да причинят подуване. За да се справите с този проблем, може да добавите към диетата си допълнително ензими и пробиотици.

Твоето здраве е изцяло в твоите ръце!
Излез смело навън и поеми свежия дъх на пролетта с пълни гърди, при това – напълно безплатно!

всички новини